Tokijus. Ginzos rajonas
Ginza (I)
Ginza – Tokijo centre esantis rajonas, kuriame lankiausi dažniausiai. Kodėl? Nes čia viskas „aukštumoje“, luxury kitaip tariant; o kad dar paprasčiau visą tai įvardinti ir apibrėžti, tai būtų Vilniaus Gedimino pr. Nuo Katedros aikštės iki Savivaldybės aikštės padaugintas tiek į aukštį, tiek į plotį iš 1000 kartų. Čia statomi patys naujausi ir gražiausi daugiaaukščiai kontorų, parduotuvių pastatai, čia patys žinomiausi pasaulyje „brand‘ai“, čia pačios prestižiškiausios Japonijos firmos steigiasi savo būstines ir atstovybes. Jei esate užkietėjęs vartotojas ir snobas, tai viskas kas yra geriausia rasite čia, - Ginzoje. Dažnai kiekviena užsienio kompanija („Armani“, „Dior“, „Apple“, „Swarovski“, „Lous Vitton“, „Chanel“, „Hermes“, „Bulgary“ ir kt.) čia turi visą daugiaaukštį. Lygiai t.p. ir stambios bei žymios japonų kompanijos („Sony“, „Kenzo“, „Mikimoto“ ir kt.). o kur dar visokie bankai, o kur dar visokios nedidelės, bet prestižinės parduotuvėlės, restoranai ir visa kita, kurie draugiškai dalijasi tuo pačiu „dangoraižiu“. viskas čia be galo švaru, gražu ir prabangu..
Dieninė Ginza:
Kai kurie daugiaaukščiai kuom tai panašūs į Vilniaus „Europą“, „Vilniaus Vartus“, Klaipėdos „Mega Plaza“, Kaune į buvusį „Merkurijų“, kur kiekviename aukšte rasite nuo avalinės, galanterijos, parfumerijos ir kitokių prekių. Kai kurie savo interjeru net panašūs į lietuviškus prekybcentrius: lygiai tokie pat neišvaizdūs, akivaizdžiai kiek pasenusiu interjeru (net sakyčiau padėvėtu); bet ir asortimentas panašus: čia ir prekės ženklai ne tokie žinomi, čia ir kainos kitokios, čia ir aptarnavimas kitoks, čia ir patarnaujančio personalo mažiau (kalbu apie daugiaaukščius prekybcentrius). Ir kas įdomiausia, paėjus ta pačia galtve kokį 50metrų ir įžengę į analogiško didumo pastatą, rasite visiškai kitokį parduotuvyną: viskas tviska nuo prabangos, naujumo, visur viskas taip gražu, šviežia ir kvapnu, visur be galios gražios pardavėjos, be galo puošnus pirkėjai (dažniausiai moterys ir merginos).. Aišku, kainos visur čia atitinkamos; tiesa į tokius parduotuvynus užsukdavau ir dar dėl vienos priežąsties: dažname jų budavo II-ame, III-iame ar dar kitame aukšte įrengto kavinės, restoranai, iš kurių atsiverdavo puikūs vaizdai į Ginzos promenadą. Sėdi sau, geri kavą, arbatą, valgai kokį pyragaitį ir stebi iš viršaus apačioje verdantį gatvės gyvenimą. Ypač smagu sėdėti tose kavinėse, kurios yra pastatuose ant sankryžų: čia susikerta ir prasilenkia didžiausi automobilių ir pėsčiųjų srautai, čia stovi patys aukščiausi ir gražiausi šiame rajone pastatai (tiek iš išorės, tiek iš vidaus). Ir šiose vietose reikia stovėti eilėje, kad sulaukti laisvo staliuko, arba jį iš anksto rezervuotis..
Čia viena iš mano mėgstamiausių kavinių, kur būdamas Ginzoje mėgdavau pasisėdėti, pailsėti nuo besaikio vaikščiojimo: Pirmame aukšte yra visokių bandelių, sausainių kepyklėlė ir parduotuvė; viskas čia šviežia ir be galo skanu. Čia pat pakilus laiptais (ar liftu) į II-ą aukštą rasite labai jaukią, stilingą, gražią kavinukę (nuotraukoje matote, kad ir kituose aukštutiniuose aukštuose yra įrengtos kavinės, restoranai, barai; bet ten nesilankiau – pamėgau savo „II-ą“ aukštą). Atsisėdi sau prie vitrinos ir medituoji žvelgdamas į slenkančius apačioje žmones, automobilius. Tiesa, toks pasisėdėjimas gana nepigus sakyčiau: už kavos puodelį ir mažiuką pyragaitį (desertą) teks sumokėti 1,500¥-2,000¥ (apie 40-50lt). Ir čia neskaitant visokių užkandžių, salotų ir pan. kurių kainos dar didesnės (čia toks daugiau užkandinis, „kavinukinis“ aukštas). Bet čia buvo pati skaniausia kokia tik esu ragavęs sluoksniuota baltoji kava ar capuccino (berods „royale cappucino“ vadinosi). Daugiau niekur neteko gerti tokios skanios.. O aptarnavimas, jis vertas atskiros eilutės papasakoti:
- kai atsisėdi, labai paslaugus uniformuotas/kostiumuotas! oficiantas/padavėjas iš karto atneša stiklinę šalto su ledukais vandens ir įpakuotą drėgną servetėlę. Ir padeda meniu. Na, kaip minėjau, ten viskas tik užkandžiai. Su balta kava (kaip ją vadinau) atneša dviejų rūšių cukrų: baltą ir rudą, ir indelį skysto medaus! Servetėlės, gražūs puodeliai.. visa tai savaime, kaip ir nesiskaito atskiro įvertinimo. Ir be galo malonus aptarnavimas; žodžiais be galo sunku tai perteikti; tai be galo subtilu ir net sakyčiau rafinuota. Tarkim mato, kad nori tik pasėdėti, atsigaivinti ir kavą savo senai jau esi išgėręs ir atrodo nieko daugiau neketini užsisakyti, bet paslaugus padavėjas tyliai prieina ir nebiliai pripildo tavo išgertą stiklinę šalto vandens su ledu ir lyg niekur nueina. Kai vėl išgeri, jis vėl nebyliai prieina ir vėl pripildo... O už tai nereikia nieko mokėti, nes stiklinė šalto vandens yra pastatoma visose japonijos maitinimo įstaigose. Kitur dar būna šalia asoteliai šalto vandens, kurio gali pats įsipilti. Va už šį malonumą Japonijoje nereikia mokėti, na, bent jau Tokijuje. Bet čia tau net nereikia galvos pasukti, kad ją pripildyti. Va čia tai skaitau aukštas aptarnavimo lygis. Ir čia be galo mandagus ir malonus bendravimas. Lietuvoje tai neįmanoma manau kol kas dar.. Ir kas keisčiausiai, kad čia susimokėti gali dviem būdais: 1) čia įprastas, kai pats su čekiu (beja, čekis atnešamas gražiai susuktas į tokią nedidelę vazelę; labai subtilu ir gražu) nueini prie kasos ir susimoki, ir 2) būdas, kai gali pats paprašyti sąskaitos, ką ir dariau pirmą kartą čia apsilankęs; nieko nežinojau, tai elgiausi kaip ir Lietuvoje. Ir atnešė ją ir gražą po to atnešė, ir arbatos palikau... Bet kaip pastebėjau, patys japonai kažkodėl labiau linkę nueiti prie kasos ir patys apsimokėti savo sąskaitą. Tai man pasirodėl kiek keista, na bet tikriausiai čia buvo tokia „paprasta“ kavinė; kituose aukštuose, viršuje, turėjo būti jau daug prabangiau tikriausiai, be jikių ten kasų.. Bet vis tiek keista – aukščiausio lygio aptarnavimas ir toks vos ne savitarninis susimokėjimas.. ir ką dar pastebėjau, kad šiame kavinių pastate labai mėgsta lankytis pagyvenusios japonės moterys (dauguma kaip supratau, pakankamai pasiturinčios). Faktiškai jos visada ir sudarydavo lankytojų daugumą.
Ginzoje pati pagrindinė gatvė yra Chuo-dori prospektas. Jis yra žinomiausias – dažnai Tokijų užsienio žiniasklaidoje ir tv reprezentuoja būtent Chuo-dori gatvė ir Ginzos pagrindinė metro stoties aikštė.. ir dar (berods) Shibuya-ku rajono centrinė metro aikštė
Vakarinė Ginza. Chuo-dori prospektas:
Pats Ginzos rajonas taisyklingai/perimetriškai suskaitydas rajonas; visos gatvės čia lygiagrečios viena kitai ir kerta viena kita stačiu, 90 laipsnių kampu (na, išplanavimas kuom tai panašus į Klaipėdos miniatiurinį „vokiškosios“ dalies senamiesčio išplanavimą). Kaip minėjau pagrindinės „arterijos“ yra Chuo-dori prospektas (kaip Kaune Laisvės al., kaip Vilniuje Gedimino prospektas, kaip Klaipėdoje H.Manto gatvė). Čia stovi vieni aukščiausių ir gražiausių pastatų šiame rajone. T.p. ne mažiau platūs prospektai yra Harumi-dori, Sotobori-dori, Ginza-yanagi-dori.. čia t.p. stovi daugiaaukščiai, t.p. jie gražūs, bet šios gatvės nėra tokios reprezentatyvios kaip Chuo-dori. Visos kitos gatvės Ginzos rajono viduje yra santykinai siauros ir apstatytos įvairaus aukštingumo pastatais; pradedant 4-6 ir baigiant 10-12 aukštų. Šiose gatvėse rasite labai daug įdomių parduotuvėlių, meno galerijų, restoranėlių.. čia visko be galo daug gražaus ir deja, pakankamai prabangaus.. Ginza brangus rajonas..
Kitos Ginzos gatvės:
Ginza (I)
Ginza – Tokijo centre esantis rajonas, kuriame lankiausi dažniausiai. Kodėl? Nes čia viskas „aukštumoje“, luxury kitaip tariant; o kad dar paprasčiau visą tai įvardinti ir apibrėžti, tai būtų Vilniaus Gedimino pr. Nuo Katedros aikštės iki Savivaldybės aikštės padaugintas tiek į aukštį, tiek į plotį iš 1000 kartų. Čia statomi patys naujausi ir gražiausi daugiaaukščiai kontorų, parduotuvių pastatai, čia patys žinomiausi pasaulyje „brand‘ai“, čia pačios prestižiškiausios Japonijos firmos steigiasi savo būstines ir atstovybes. Jei esate užkietėjęs vartotojas ir snobas, tai viskas kas yra geriausia rasite čia, - Ginzoje. Dažnai kiekviena užsienio kompanija („Armani“, „Dior“, „Apple“, „Swarovski“, „Lous Vitton“, „Chanel“, „Hermes“, „Bulgary“ ir kt.) čia turi visą daugiaaukštį. Lygiai t.p. ir stambios bei žymios japonų kompanijos („Sony“, „Kenzo“, „Mikimoto“ ir kt.). o kur dar visokie bankai, o kur dar visokios nedidelės, bet prestižinės parduotuvėlės, restoranai ir visa kita, kurie draugiškai dalijasi tuo pačiu „dangoraižiu“. viskas čia be galo švaru, gražu ir prabangu..
Dieninė Ginza:
Kai kurie daugiaaukščiai kuom tai panašūs į Vilniaus „Europą“, „Vilniaus Vartus“, Klaipėdos „Mega Plaza“, Kaune į buvusį „Merkurijų“, kur kiekviename aukšte rasite nuo avalinės, galanterijos, parfumerijos ir kitokių prekių. Kai kurie savo interjeru net panašūs į lietuviškus prekybcentrius: lygiai tokie pat neišvaizdūs, akivaizdžiai kiek pasenusiu interjeru (net sakyčiau padėvėtu); bet ir asortimentas panašus: čia ir prekės ženklai ne tokie žinomi, čia ir kainos kitokios, čia ir aptarnavimas kitoks, čia ir patarnaujančio personalo mažiau (kalbu apie daugiaaukščius prekybcentrius). Ir kas įdomiausia, paėjus ta pačia galtve kokį 50metrų ir įžengę į analogiško didumo pastatą, rasite visiškai kitokį parduotuvyną: viskas tviska nuo prabangos, naujumo, visur viskas taip gražu, šviežia ir kvapnu, visur be galios gražios pardavėjos, be galo puošnus pirkėjai (dažniausiai moterys ir merginos).. Aišku, kainos visur čia atitinkamos; tiesa į tokius parduotuvynus užsukdavau ir dar dėl vienos priežąsties: dažname jų budavo II-ame, III-iame ar dar kitame aukšte įrengto kavinės, restoranai, iš kurių atsiverdavo puikūs vaizdai į Ginzos promenadą. Sėdi sau, geri kavą, arbatą, valgai kokį pyragaitį ir stebi iš viršaus apačioje verdantį gatvės gyvenimą. Ypač smagu sėdėti tose kavinėse, kurios yra pastatuose ant sankryžų: čia susikerta ir prasilenkia didžiausi automobilių ir pėsčiųjų srautai, čia stovi patys aukščiausi ir gražiausi šiame rajone pastatai (tiek iš išorės, tiek iš vidaus). Ir šiose vietose reikia stovėti eilėje, kad sulaukti laisvo staliuko, arba jį iš anksto rezervuotis..
Čia viena iš mano mėgstamiausių kavinių, kur būdamas Ginzoje mėgdavau pasisėdėti, pailsėti nuo besaikio vaikščiojimo: Pirmame aukšte yra visokių bandelių, sausainių kepyklėlė ir parduotuvė; viskas čia šviežia ir be galo skanu. Čia pat pakilus laiptais (ar liftu) į II-ą aukštą rasite labai jaukią, stilingą, gražią kavinukę (nuotraukoje matote, kad ir kituose aukštutiniuose aukštuose yra įrengtos kavinės, restoranai, barai; bet ten nesilankiau – pamėgau savo „II-ą“ aukštą). Atsisėdi sau prie vitrinos ir medituoji žvelgdamas į slenkančius apačioje žmones, automobilius. Tiesa, toks pasisėdėjimas gana nepigus sakyčiau: už kavos puodelį ir mažiuką pyragaitį (desertą) teks sumokėti 1,500¥-2,000¥ (apie 40-50lt). Ir čia neskaitant visokių užkandžių, salotų ir pan. kurių kainos dar didesnės (čia toks daugiau užkandinis, „kavinukinis“ aukštas). Bet čia buvo pati skaniausia kokia tik esu ragavęs sluoksniuota baltoji kava ar capuccino (berods „royale cappucino“ vadinosi). Daugiau niekur neteko gerti tokios skanios.. O aptarnavimas, jis vertas atskiros eilutės papasakoti:
- kai atsisėdi, labai paslaugus uniformuotas/kostiumuotas! oficiantas/padavėjas iš karto atneša stiklinę šalto su ledukais vandens ir įpakuotą drėgną servetėlę. Ir padeda meniu. Na, kaip minėjau, ten viskas tik užkandžiai. Su balta kava (kaip ją vadinau) atneša dviejų rūšių cukrų: baltą ir rudą, ir indelį skysto medaus! Servetėlės, gražūs puodeliai.. visa tai savaime, kaip ir nesiskaito atskiro įvertinimo. Ir be galo malonus aptarnavimas; žodžiais be galo sunku tai perteikti; tai be galo subtilu ir net sakyčiau rafinuota. Tarkim mato, kad nori tik pasėdėti, atsigaivinti ir kavą savo senai jau esi išgėręs ir atrodo nieko daugiau neketini užsisakyti, bet paslaugus padavėjas tyliai prieina ir nebiliai pripildo tavo išgertą stiklinę šalto vandens su ledu ir lyg niekur nueina. Kai vėl išgeri, jis vėl nebyliai prieina ir vėl pripildo... O už tai nereikia nieko mokėti, nes stiklinė šalto vandens yra pastatoma visose japonijos maitinimo įstaigose. Kitur dar būna šalia asoteliai šalto vandens, kurio gali pats įsipilti. Va už šį malonumą Japonijoje nereikia mokėti, na, bent jau Tokijuje. Bet čia tau net nereikia galvos pasukti, kad ją pripildyti. Va čia tai skaitau aukštas aptarnavimo lygis. Ir čia be galo mandagus ir malonus bendravimas. Lietuvoje tai neįmanoma manau kol kas dar.. Ir kas keisčiausiai, kad čia susimokėti gali dviem būdais: 1) čia įprastas, kai pats su čekiu (beja, čekis atnešamas gražiai susuktas į tokią nedidelę vazelę; labai subtilu ir gražu) nueini prie kasos ir susimoki, ir 2) būdas, kai gali pats paprašyti sąskaitos, ką ir dariau pirmą kartą čia apsilankęs; nieko nežinojau, tai elgiausi kaip ir Lietuvoje. Ir atnešė ją ir gražą po to atnešė, ir arbatos palikau... Bet kaip pastebėjau, patys japonai kažkodėl labiau linkę nueiti prie kasos ir patys apsimokėti savo sąskaitą. Tai man pasirodėl kiek keista, na bet tikriausiai čia buvo tokia „paprasta“ kavinė; kituose aukštuose, viršuje, turėjo būti jau daug prabangiau tikriausiai, be jikių ten kasų.. Bet vis tiek keista – aukščiausio lygio aptarnavimas ir toks vos ne savitarninis susimokėjimas.. ir ką dar pastebėjau, kad šiame kavinių pastate labai mėgsta lankytis pagyvenusios japonės moterys (dauguma kaip supratau, pakankamai pasiturinčios). Faktiškai jos visada ir sudarydavo lankytojų daugumą.
Ginzoje pati pagrindinė gatvė yra Chuo-dori prospektas. Jis yra žinomiausias – dažnai Tokijų užsienio žiniasklaidoje ir tv reprezentuoja būtent Chuo-dori gatvė ir Ginzos pagrindinė metro stoties aikštė.. ir dar (berods) Shibuya-ku rajono centrinė metro aikštė
Vakarinė Ginza. Chuo-dori prospektas:
Pats Ginzos rajonas taisyklingai/perimetriškai suskaitydas rajonas; visos gatvės čia lygiagrečios viena kitai ir kerta viena kita stačiu, 90 laipsnių kampu (na, išplanavimas kuom tai panašus į Klaipėdos miniatiurinį „vokiškosios“ dalies senamiesčio išplanavimą). Kaip minėjau pagrindinės „arterijos“ yra Chuo-dori prospektas (kaip Kaune Laisvės al., kaip Vilniuje Gedimino prospektas, kaip Klaipėdoje H.Manto gatvė). Čia stovi vieni aukščiausių ir gražiausių pastatų šiame rajone. T.p. ne mažiau platūs prospektai yra Harumi-dori, Sotobori-dori, Ginza-yanagi-dori.. čia t.p. stovi daugiaaukščiai, t.p. jie gražūs, bet šios gatvės nėra tokios reprezentatyvios kaip Chuo-dori. Visos kitos gatvės Ginzos rajono viduje yra santykinai siauros ir apstatytos įvairaus aukštingumo pastatais; pradedant 4-6 ir baigiant 10-12 aukštų. Šiose gatvėse rasite labai daug įdomių parduotuvėlių, meno galerijų, restoranėlių.. čia visko be galo daug gražaus ir deja, pakankamai prabangaus.. Ginza brangus rajonas..
Kitos Ginzos gatvės:
Comment