Ever17: Out of Infinity
Platforma: PC (Windows 98/ME/2000/XP/Vista); PS2
Kūrėjas: KID
Žanras: adventure, romance, science fiction, bishōjo
Žaidimo tipas: vizualinė novelė (click&read)
Oficialus puslapis: Ever17 [jp]
Išleidimo metai: 12/20/05 05/16/03
Platforma: PC (Windows 98/ME/2000/XP/Vista); PS2
Kūrėjas: KID
Žanras: adventure, romance, science fiction, bishōjo
Žaidimo tipas: vizualinė novelė (click&read)
Oficialus puslapis: Ever17 [jp]
Išleidimo metai: 12/20/05 05/16/03
Aprašymas:
Visą laiką esate vienas iš pagrindinių dviejų herojų, kurio "kontrolę" nulemia jūsų pasirinkimai žaidimo metu. Priklausomai nuo pasirinkimo jūs "įsikūnisyte" į amnezija sergantį vaiką, pramintą Kid arba į visišką jo priešingybę, optimistišką universiteto studentą Takeshi Kuranari.
Visa istorija prasideda, kai septyni žmonės, po nelaimingo atsitikimo lieka įkalinti LEMU - povandeniniame atrakcionų parke, esančiame dirbtinai sukurtoje saloje (Insel Null ), netoli Tokyo. Atrakcionų parkas yra įkurtas japonų, bendradarbiaujant su vokiečių farmacijos kompanija (Leiblich Pharmaceutical Company). LEMU sudarytas iš trijų aukštų, kurių pirmasis buvo galutinai užtvindytas. Regis, dar būtų galima išgyventi ir sulaukti pagalbos, mat ten liko ir maisto, ir oro, tačiau po nelaimės, oro slėgis nukrito ir povandeninį atrakcionų parką pradėjo veikti vandenynas, ko pasekmėje, po 119 valandų viskas būtų suspausta ir sunaikinta. Laiko lieka vis mažiau, o visos susisiekimo priemonės yra "atkirstos" nuo išorinio pasaulio, tad ten įkalintiems žmonėms teks gelbėtis patiems ir neprarast vilties. Beje, dar neužsiminiau apie niekam nežinomą virusiuką, kuris tik ir laukia ten visų...
Techninės detalės:
Valdymas: Pakanka turėti pelę (sūris nebūtinas) ir klaviatūrą. Kadangi visą žaidimą jūs turėsit spausti pelytę, kad nepaskaustų pirštai, tai galite pakeist į klaviatūros mygtukų spaudinėjimą Tačiau tai ir yra vienas iš , ne tik žaidimo, bet ir visų Visual Novel minusų, kadangi po ~5val. tai tikrai pabosta ir paskausta pirštai, todėl šiai paprastai, tačiau varginančiai sistemai galiu duoti tik 8/10
"In game" funkcijos: Žaidimas taip pat turi ir pliusų, kurie "sušvelnina" aukščiau paminėtą minusą, nes yra praleidimo ("Skip") funkcija, kuri leidžia praleisti jau skaitytą tekstą (nes žaidžiant naują istoriją, reikia viską pradėti nuo pradžių, todėl atsiranda daug skaityto ir žinomo teksto), taigi, tai jus išgelbėja nuo tikrai didelių kančių Kita naudinga funkcija, gelbstinti žaidime - sutrumpinimai ("shortcuts"), kuriais galite įjungti/išjungti muziką, praleisti skaitytą tekstą ar dienas ir pan. Taigi, rodos nieko nepribursi iš tokio žaidimo, juk ne koks "strategy", bet dėl paprastumo ir ir nesudėtingumo, 9/10
Grafika: Štai čia, kaip ir tikėtina, viena iš stipriųjų žaidimo pusių, leidžianti mėgautis jo vaizdais. Nedaug vizualinių novelių gali pasigirti tokia ryškia ir kokybiška grafika, kaip "Ever17", todėl tikrai atsiranda kur akis paganyt. Tai viena, iš tų retų novelių, kur tikrai nesigaili parsisiuntęs, nes tiek veikėjai, tiek fonas neperkrautas, tačiau malonus akiai ir tikrai nemaišo, jog visa tai nupiešta 2D formate, nes galbūt, taip net geriau. Ji gali nepatikti nebent tik "glitter" anime šalininkams 9,5/10
Istorijos perteikimas: Kadangi visų novelių pagrindas yra siužetas ir veikėjų "pašnekesiai", tai didelis dėmesys yra skirtas veikėjų dialogams. Jie yra labai įvairūs, paliečiamos įvairios temos, nuo gyvenimo istorijų iki "4 plotmių" teorijos. Iš pirmo žvilgsnio, tai gali pasirodyti tarpusavyje nesusiję dalykai, kurios išsiaiškinti pavyks tik istorijai artėjant prie atomazgos. Dėl dialogų įvairovės "įsitraukti" į žaidimo atmosferą labai paprasta. Taigi, tekstas sklandus, tačiau, kartais per ilgai užsitęsusios kalbos gali varginti, todėl šiai daliai skirčiau 8/10
Muzika/Garsai/Įgarsinimas: Turiu pripažinti, kad įgarsinimas tikrai neatsilieka nuo grafikos. Čia japonų įgarsintojai sugebėjo "išspausti" geriausia, nes "Ever17" gali pasigirti tikrai profesionaliu ir ausiai maloniu įgarsinimu. Žaidimas taip pat praturtintas ir "kitais garsais", todėl, jei rašo žingsnių garsus, tai juos ir girdėsi, todėl čia galite "išjungti" savo vaizduotę ir palikti tik mėgavimąsi Viskas atlikta labai kokybiškai ir švariai. Muzika padeda įsijausti į žaidimą, garso takelis gerai parinktas, norint atskleisti novelės atmosferą. Vakare skaitant, vietomis per kūną net šiurpuliukai gali perbėgti ar net sugraudinti. Labai svarbu tai, kad garso takelio gali klausytis net pasibaigus "istorijai", todėl už tai galima skirti 10/10
Žaidimo "bonus'ai": "atvėrėt vaizdelį", kurį norėtumėt turėt ant desktop'o? Ne problema. Užbaigus skirtingą istoriją, jums atsiveria naujos galimybės: paveikslėliai (matyti istorijoje ir ne), kuriuos galite panaudoti, kaip desktop'o foną, paveikslėlių animacija, kurią galite išsisaugot ir panaudot, kaip "screensaver'į", taip pat yra "shortcut'ai", leidžiantys dar kartą peržiūrėt norimą dieną ar pabaigą, netgi yra galimybė savo kompiuteryje nustatyt sistemos garsus, kuriuos yra įgarsinę visi žaidimo veikėjai (telieka išsirinkt ). Gaila, kad tai tėra orginalo kalba (nors gal taip net ir geriau? ). Taip pat čia rasit ir "Jukebox", kur rasite visą, žaidimo (o tiksliau - istorijos) metu, girdėtą muziką, tačiau čia teks nusivilti, nes muzikos išsisaugoti savo kompiuteryje negalėsite, tik atskirai pasiklausyt. Visgi, už tokią įvairovę, skiriu 9/10
Pagrindiniai personažai:
Takeshi Kuranari 倉成 武 - universiteto studentas, ekskursijos metu atsiskyręs nuo savo draugų. Jų ieškodamas, patenka į katastrofą ir taip lieka "įkalintas" povandeniniame atrakcionų parke. Labai emocionalus ir karšto būdo, todėl savo jausmus dažnai išreiškiantis darbais.
Kid 少年 - vaikas, sergantis amnezija ir negalintis nieko prisiminti apie save (net savo vardo), dėl to jį visi praminė Kid. Neprisimena kaip pateko į LeMu ir kas jį čia atvedė. Kartais lieka nesuprastas kitų "nelaimės draugų". Visiška Takeshio priešingybė.
Kid 少年 - vaikas, sergantis amnezija ir negalintis nieko prisiminti apie save (net savo vardo), dėl to jį visi praminė Kid. Neprisimena kaip pateko į LeMu ir kas jį čia atvedė. Kartais lieka nesuprastas kitų "nelaimės draugų". Visiška Takeshio priešingybė.
You Tanaka 田中 優, - vakare dirba LEMU, kad galėtų daugiau sužinoti apie savo dingusį tėvą, kuris taip pat kažkada dirbo LEMU. Ji yra linksma ir optimistiška, todėl kėbliose situacijose sugeba nuraminti kitus. Kartais atrodo lengvabūdė ir nerimta.
Tsugumi Komachi 小町 つぐみ - be galo paslaptinga ir savyje užsidariusi mergina. Iš pirmo žvilgsnio atrodo tyli, žiauri ir retai bendraujanti su kitais. Regis kažką slepia nuo kitų. Dėl tokio būdo, ne visų mėgstama. Mėgstamiausias gyvūnas - graužikas, todėl nemėgsta kačių.
Tsugumi Komachi 小町 つぐみ - be galo paslaptinga ir savyje užsidariusi mergina. Iš pirmo žvilgsnio atrodo tyli, žiauri ir retai bendraujanti su kitais. Regis kažką slepia nuo kitų. Dėl tokio būdo, ne visų mėgstama. Mėgstamiausias gyvūnas - graužikas, todėl nemėgsta kačių.
Sora Akanegasaki 茜ヶ崎 空 - vienintelė likusi LEMU darbuotoja. Nuolat rūpinasi kitų saugumu ir neleidžia prasiveržti nereikalingom emocijom. Visą laiką mąsto racionaliai. Dažniausiai būna "Valdymo centre", iš kur mėgina susisiekti su išore.
Sara Matsunaga 松永 沙羅 - antrus metus mokosi Kyumeikan'o aukštesniojoje mergaičių mokykloje. Pažįsta You, nes prieš metus ji taip pat ten mokėsi. Nors iš išvaizdos nepanaši, tačiau yra patyrusi hacker'ė, nesunkiai įsilaužianti į kompiuterių sistemas. Dažnai vaizduoja nindzę, todėl kartais prikrėčia nereikalingų šunybių.
Sara Matsunaga 松永 沙羅 - antrus metus mokosi Kyumeikan'o aukštesniojoje mergaičių mokykloje. Pažįsta You, nes prieš metus ji taip pat ten mokėsi. Nors iš išvaizdos nepanaši, tačiau yra patyrusi hacker'ė, nesunkiai įsilaužianti į kompiuterių sistemas. Dažnai vaizduoja nindzę, todėl kartais prikrėčia nereikalingų šunybių.
Coco Yagami 八神 ココ - maža, visada laiminga mergaitė. Visada pasižyminti vaikišku naivumu. Ji visada kartu su savo robotiniu šuneliu Pipi. Jauniausia iš visų herojų, mėgstanti įvairius žaidimus į kuriuos dažnai įtraukiamas ir Takeshis. Niekas nežino, iš kur ji, ar kas jos tėvai.
Mano nuomonė:
Žaidimas tikrai pilnas netikėtų siužeto linijų ir atradimų, ko pasekoje tikrai nebus nuobodu. Be viso to, kad reikia išsigelbėti iš atrodytų tokios neįmanomos padėties ir susisiekti su išore, čia užsimezga įvairūs santykiai ir draugystės. Viską sunku nuspėti ir aišku pasidaro tik įveikus visas žaidimo pabaigas.
Kalbant apie personažus, tai manau, kad visi tikrai yra spalvingi ir išsiskiria savo charakteriu ir savybėmis.
Tačiau, nepaisant pliusų, man užkliuvo novelės pabaiga "After Story": rodos, kad čia turėtų sueiti visi taškai ant "i", tačiau, galbūt dėl pernelyg didelio science fiction ir fantastikos, lieka keletas nelogiškumų, kurie vis dar palieka klaustukų ir istorijos pabaigą padaro ne tokią sklandžią ir logišką.
Išvesdama bendrą žaidimo vidurkį, skiriu jam 9/10, nes šiuo metu, jis yra vienas iš "lyderių" Visual Novel kategorijoje, pasižymintis išskirtiniu siužetu, gera grafika ir muzika, kurios sunku nesiklausyt net ir baigus "Ever17: Out of Infinity".
Apibendrinimas:
Istorija: 8 už įdomų, tačiau vietomis per daug užtęstą tekstą ir ne pilnai išbaigtą "After Story".
Grafika: 9,5 už gerą grafiką ir kokybę bei "mielus" veikėjus.
Muzika: 10 už kokybišką įgarsinimą ir spec. efektus bei profesionalų garso takelį.
Gameplay: 9 už patogų ir nesudėtingą valdymą bei naudingas funkcijas
Vidurkis: 9,1
Vaizdai:
Spoileris:
Comment