Jeigu tai yra jūsų pirmas apsilankymas, būtu gerai apsilankyti mūsų FAQ. Norėdami rašyti forume, turite užsiregistruoti. Jei norit tiesiog peržiūrėti, tai eikite į forumą.
Režisierius: Yuasa Masaaki Studija: FUNimation Entertainment Žanrai: Seinen, sportas Transliacija: 2014 pavasaris Trukmė: 11 x 23 min. AniDB reitingas: 8.26 (293) MAL reitingas: 8.64 (8668) Papildoma Info:
Makoto, kartais pravardžiuojamas Šypsenėle, kadangi yra ramus, tylus, niekada savo emocijų neatskleidžiantis ir jokių būdu nesišypsantis moksleivis, jo draugas Peco priešingybė: triukšmingas ir labai judrus vaikinukas. Šiuos bičiulius sieja bendras pomėgis - stalo tenisas. Ne gana to, jie abu itin talentingi ir netgi kviečiami lankyti specialias aukščiausios klasės sporto mokyklas. Dėl kažkokios priežasties Šypsenėlė nuolaidžiauja draugui, nežaidžia visu pajėgumu. Treneris įžvelgia jo nenorą laimėti bei tai kokį įstabų potencialą turi šis jaunas atletas, todėl skiria didžiulį dėmesį. Į Japoniją tuo pačiu metu atvyksta kitas talentingas žaidėjas Kong. Kiną „išspyrė“ iš jo namų komandos, todėl norėdamas įrodyti savo vertę, jis iškelia tikslą nugalėti japonų stalo teniso didvyrį, kurį fanai vadina Drakonu. Artėja nacionalinis čempionatas, kuriame turėtų susigumbti visi šie atletai.
Sportinis anime, bet ne apie sportą, taip trumpai apibūdinčiau šį anime. Stalo tenisas - erdvė personažams išsireikšti. Taip, teniso mačai gražūs, judrūs, dinamiški, bet viskas sukasi ne apie juos, o apie veikėjų vidinius pojūčius, išgyvenimus, nuotaikas. Gausu metaforų: štai mums vaizduojantis atletas kopiantis į labai statų kalną ar dėl savo judesių į robotą pavirtęs žaidėjas. Pagrindinis veikėjas Makoto visiška priešingybė bet kokiam kitam sportinio anime herojui: nėra pakvaišęs savo dėl sporto šakos, galbūt net pesimistas. Iš pradžių šaltas, vengiantis kitų žmonių, apatiškas, pasak jo paties, žaidžiantis, tik dėl to kad „prastumtų“ laiką iki savo mirties. Tačiau istorijai įsibėgėjus suprantame, kad jis doras, draugiškas, tačiau gyvenimo patirtis, pavertė jį tokiu, koks jis yra dabar. Manau, net daugelis mūsų, iš dalies, gali tapatintis su šiuo veikėju. Šalutiniai veikėjai taip pat turi savo problemų bei tobulėja kaip asmenybės. Kaip susitaikyti su prarastu gyvenimu ir sukurti naują? Ar verta kentėti ir toliau dirbti savo svajonės link, jei tam neturi talento? Dėl ko reikia stengtis gyvenime: savęs ir kitų? Į šiuos ir begalę kitų gyvenimiškų klausimų bando atsakyti personažai.
Nesu ekspertas, bet animacijos stilius labai priminė tiesiog ranka nupieštos ir šiek tiek paspalvintos mangos atgaivinimą į gyvus judančius kadrus. Kartais siekiant sustiprinti mangos pojūtį, pasibaigusi scena paliekama ekrano šone ir kaip mangoje scenos keičiamos iš dešinės į kairę bei į apačią, taip galiausiai ekranas beveik užpildomas visomis prabėgusiomis scenomis. Tiesa pasakius, pats sunkiai pripratau prie šio varianto, bet galiausiai pamėgau ir netgi manau, kad šis stilius itin tinkamas tokiam kūriniui. Tai leidžia sukurti dinamiškus mačus bei puikiai pavaizduoja veikėjų veido išraiškas. Openingas taip pat labai originalus ir išlaikantis panašų animacijos stilių. Reziumė: Toli gražu ne visiems. Daugelį gali atbaidyti animacijos stilius, veiksmo mėgėjus - jo stygius. Tačiau jeigu ieškote kažko kitokio, originalesnio bei nestandartinio galite neabejoti, tai rasite. Asmeniškai, pavasario laurus atiduočiau būtent šiam darbui.